κανονικά

οι γείτονές μου είναι κανονικοί άνθρωποι. ξέρεις, απ’ αυτούς που πάνε στη δουλειά τους το πρωί, επιστρέφουν, τρώνε και χαζεύουν στην τηλεόραση. στις εθνικές γιορτές βάζουν τη σημαία με περηφάνια στο μπαλκόνι. να φανταστείς, ανακαίνισαν πρόσφατα το σπίτι τους κι έβαλαν στα καινούρια κάγκελα τους δύο κρίκους όπου στερεώνεται ο ιστός. πηγαίνουν στο σούπερ μάρκετ, ψωνίζουν στις εκπτώσεις, πάνε λίγες μέρες διακοπές κάθε καλοκαίρι, σε κάποιο ακαθόριστο χωριό που μετά το ξεχνάνε μέχρι τον επόμενο αύγουστο.

οι γείτονές μου είναι κανονικοί άνθρωποι. φροντίζουν η αυλή τους να είναι καθαρή, μου κάνουν διακριτικές παρατηρήσεις για τη ζούγκλα που έχει φυτρώσει στον κήπο μου. να προσέχω τις λεύκες που πέταξαν, θα πειράξουν τα θεμέλια του σπιτιού, να έχω τον νου μου γιατί είδαν ένα φίδι στο απέναντι οικόπεδο τις προάλλες, τέτοια. όταν η γειτόνισσα απλώνει, μια ευχαριστή χημική ευωδιά φτάνει ως τη βεράντα μου. χρυσή ορχιδέα ή κάτι σε τσιχλόφουσκα.

καμιά φορά, τον χειμώνα, επιστρέφοντας αργά, βλέπω τη γειτόνισσα στο ισόγειο μπαλκόνι της να καπνίζει, τυλιγμένη στη ρόμπα και την εσάρπα της. φοράει σκουφί κι ίσως γάντια, δεν μπορώ να διακρίνω καλά. μοιάζει λίγο με φάντασμα όπως καπνίζει στο ημίφως. έχουν ένα αυτοκίνητο πάντα καθαρό κι ένα πολύ ήσυχο παιδί που τώρα πια πρέπει να τελείωσε την πρώτη γυμνασίου. από την κουζίνα τους έρχονται ένα σωρό όμορφες, σπιτικές μυρωδιές. σήμερα έφαγαν κεφτεδάκια.

οι γείτονές μου έχουν μια παράξενη γειτόνισσα. κυκλοφορεί ακαθόριστες ώρες, δεν σκουπίζει το πεζοδρόμιο μπροστά στο σπίτι της, για να μην πούμε για τη ζούγκλα που έχει φυτρώσει στον κήπο, να δεις που αυτές οι λεύκες θα της πειράξουν τα θεμέλια και θα τρέχει. και καλά τα δικά της, αν φτάσουν και σε μας οι ρίζες; τόσα λεφτά δώσαμε για την ανακαίνιση, το δάνειο θα το ξεχρεώνουμε μέχρι να γεράσουμε.

η παράξενη γειτόνισσα των γειτόνων μου δεν μαγειρεύει κεφτεδάκια, δεν βάζει σημαία, δεν βλέπει καν τηλεόραση. κάθεται στη βεράντα και διαβάζει. οι γάτες της ανεβαίνουν στα κάγκελα και χαζεύουν τον δρόμο, κοιτούν επισταμένα την απέναντι λεύκα και παρακαλάνε να έρθουν πιο κοντά τα τζιτζίκια και οι καρδερίνες για να τα πιάσουν.

20150711_174404

One thought on “κανονικά

Σχολιάστε

